בשנים האחרונות מכונת אספרסו למשרד הפכה לאביזר קבוע – הפינה בה כל אחד ואחד יכול לקבל את מנת האספרסו היומית שלו במשרדו- מבלי שיצטרך לצאת החוצה ולחפש את בית הקפה הקרוב, בלחיצת כפתור פשוטה כל אחד יכול לקבל ספל קפה טרי וטעים במספר שניות בלבד. לפניכם מאמר המפרט את תהליך בחירת מכונת האספרסו עבור משרדכם.

בחירת מיקום מכונת אספרסו למשרד

לפני רכישת מכונת האספרסו חשוב לוודא שיש מקום למכונה זו במשרד. יש לוודא כי המקום הינו מקום מרכזי הנגיש לכל העובדים. כדאי לארגן פינת קפה, שיש לידה מקום גם למכונה וגם לאביזרים הנלווים לה כגון כוסות חד פעמיים, סוכר וכפיות. חשוב שלמכונה יהיה מרווח של מספר סנטימטרים מהקירות ומהארונות, שלא כמו כלי מטבח אחרים יש לדעת איך לשמור על המכונה לאורך שנים. בנוסף לכך, רצוי שהמכונה תהיה קלה וניידת על מנת שיהיה קל לנקות אותה ולהזיזה.

בחירת סוג המכונה

כיום קיימים סוגים שונים של מכונות האספרסו, כאשר כל סוג של מכונה פועל בשיטה שונה- כל מכונת אספרסו שונה זו מזו ולא כולן מתאימות לצרכים של כל משרד. לפניכם סוגים של מכונות האספרסו והדרכים בהן הן עובדות.

מכונת אספרסו ידנית: מכונה זו פועלת לפי שיטה מיושנת, לפיה המים מוזרמים דרך הקפה. מכונה זו מומלצת פחות, מאחר והיא ישנה יותר והקפה המתקבל הינו בעל מרקם לא אחיד וטעם מר.

מכונת אספרסו חצי אוטומטית: במכונה זו, קודם כל צריך לטחון את הקפה ורק לאחר מכן להכניס למכונה עצמה, החלב אינו מורתח אלא מוקצף וזאת כדי לא להרוס את טעמו. הקפה הטחון יכול להגיע בשקיות של קפה, כמו שנהוג בבתי קפה או קפסולות- בהן השימוש ביתי יותר הנהוג גם במשרדים.

מכונת אספרסו אוטומטית: מכונת אספרסו אוטומטית זו כל שעליך לעשות הוא למלא את מיכל המים וללחוץ על כפתור ההפעלה, ולפניך כוס קפה משובח, טעים וקל להכנה. כמו במכונת האספרסו החצי אוטומטית גם בסוג המכונה הזו יש אפשרות להקצפת חלב.

מכונת אספרסו סופר אוטומטית: מכונת אספרסו זו עושה את כל הפעולות הנדרשות על מנת לקבל קפה אספרסו בעצמה- החל מטחינת הקפה ועד להקצפת החלב ומזיגת הקפה לספל. מכונה זו נכללת בעצם בקטגוריית מכונות קפה לעסקים.

בחירת דגם מכונת האספרסו

מכונות אספרסו ניתן למצוא כמעט בכל בית פרטי, מטבחים מקצועיים ומשרדים ברחבי הארץ. כתוצאה מכך גדל מבחר דגמי מכונות האספרסו. חשוב לבחור דגם המתאים למשרד, הן מבחינת העיצוב- הצבע והמרקם והן מבחינת המשקה שהמכונה מייצרת. כיום יש דגמי מכונות אספרסו המייצרות אך ורק אספרסו, ישנן מכונות בעלות צינור נפרד להקצפה ויש מכונות בעלות פתח ליציאת כוס בלבד- כאשר תהליך הכנת הקפה מתרחש בתוך המכונה עצמה. בדרך כלל, ככל שדגם מכונת האספרסו חדיש יותר כך גם איכות המשקה גבוה יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן