שלושה דברים חשובים מכתיבים את איכות המוצר הסופי המוגש לסועד, בין אם במסעדת יוקרה או במסעדת מזון מהיר, בין אם הלקוח אוכל את הארוחה במקום או לוקח אותי עימו למקום אחר (TAKE AWAY). הדברים להלן נוגעים לכל מוצר קפוא, ומעל לכל מוצרי בשר, עופות ודגים, שלגביהם יש תקנות ונהלים ברורים וחד משמעיים. מקפיאים מסחריים או מקפיא אחסנה שוכב מאפשר שמירה על הנהלים והכללים תוך שחומר הגלם נמצא קרוב לטבח.

במטבחים גדולים, הן מטבחים של מוסדות גדולים והן מטבחים של בתי מלון או חברות הסעדה, ישנו מגוון רחב של ציוד קירור המיועד למטרות שונות. ואולם במקרים רבים, ובמיוחד כשמדובר במטבחים שתוכננו לפני שנים, התכנון איננו מוצלח תמיד. ישנן אמות מידה רבות לבחינת תכנון נאות, אבל אחת החשובות שבהן היא ניצול המרחב: משמע כל סנטימטר מרובע במטבח חייב להיות מנוצל בצורה יעילה. מקפיא אחסנה שוכב הוא אחד מפריטי הציוד החשובים והנחשבים ביותר לתכנון יעיל.

א. מקורות המזון: המזון חייב להיות מיוצר ומשווק על ידי גורם מוסמך, בין אם בארץ ובין אם בחו"ל. המדובר בכל אחד מסוגי המזון: בצקים, ירקות קפואים, גלידות וכיוצא באלה. כשמדובר במוצרי בשר, עופות ודגים חובה על בעל העסק להציג, על פי דרישה, חשבוניות או תעודות משלוח המכילות חותמת וטרינרית המאשרת כי המזון נבדק ואושר על ידי וטרינר.

ב. הובלת המזון: המזון חייב להיות מובל בטמפרטורות נאותות ולהגיע בטמפרטורה הנכונה. באחריות מקבל הסחורה לבדוק את איכותה בעת הקבלה.

ג. אחסון המזון: מקפיא אחסנה שוכב איכותי איננו רק המלצה אלא הוא דרישה בלפי מתפשרת, בעיקר במטבחים קטנים שלא ניתן למצוא בהם מקום למקררי אחסנה גדולים או שאין צורך בכאלה.

הסכנה שבאחסון חומרי גלם שלא כנדרש:

רוב החיידקים המזיקים לאדם והמתרבים במוצרי בשר ודגים, פעילים בין הטמפרטורות של 5OC לכל הפחות לבין 55OC ואפילו יותר. כל טמפרטורה שמתחת לטמפרטורת המינימום או מעל לטמפרטורת המכסימום מקטינות באורח משמעותי את מספר החיידקים הפעילים ואת הנזק שהם יכולים לגרום. מקפיא שוכב מאפשר אחסנת חמרי הגלם בטמפרטורות מיטביות, כאשר ניתן לעקוב אחרי הטמפרטורה במקרר בכל עת. מקרר משקאות, למשל, הוא ציוד חשוב בכל מטבח, ובודאי עסק לממכר מזון מוכן, אבל חשיבותו היא בעיקר בהשבחת המשקאות ולא בשמירה על בריאות הסועד.

מקפיא אחסנה שוכב – כל היתרונות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן