מקררים מסחריים

משרד ראשי

077-8046804

WhatsApp us

פוסטים אחרונים

מקררים ויטרינה
מאמרים
daniel

מקררים ויטרינה – מידע שימושי

מקררים ויטרינה הם כלי שימושי הן לעסקים והן לאנשים פרטיים. הם משמשים להצגת מזון, משקאות ופריטים אחרים בצורה אטרקטיבית, תוך שמירה על טריותם. יתרונות השימוש

קרא עוד »
לקבלת ייעוץ ללא עלות

השאירו את הפרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!

טיפים עבור בקרת איכות מזון

בקרה ובמיוחד בקרת איכות מזון צריכה להיעשות בכל רמות התכנון, הייצור וההפצה של חומרי הגלם. היא תהיה משמעותית בכל שלב ושלב, אולם היא חיונית וקריטית כאשר היא נעשית ממש סמוך למכירתו של המזון, כמו למשל במסעדות. מעבר לכך, שמסעדה אשר נמצא בה אוכל מקולקל ולא איכותי, לא תצליח לשחזר את שמה הטוב ולהחזיר אליה את לקוחותיה, היא גם עלולה להיסגר על ידי המשרדים הממשלתיים העוסקים בנושא זה.

לכן הכנו עבורכם טיפים עבור בקרת איכות מזון:

מה צריך לעשות בכדי לבדוק את טיב המזון?

1. צוות מיומן – ידע הוא כוח, ולכן הכשרת צוות שיוכל לשמש כצוות בקרת איכות מזון הינו חיוני, ולמעשה הינו הצעד היחיד אשר יכול להבטיח את איכות המזון ובטיחותו. גם לצוות המיומן ביותר יש מדי פעם לתת ריענון לנהלים וליידע בפרקטיקות מסוימות אשר יוכלו לסייע. כמו כן, המנהלים עצמם צריכים גם להראות לעובדים עד כמה חשוב נושא זה ועד כמה הוא קריטי לבריאותם של אנשים רבים.

2. עיסוק ואחסון מזון – בקרת איכות מוצרי המזון צריכה להתחיל ברגע שהמזון נכנס למסעדה או לכל מקום אחר בו הוא נדרש. הוא צריך להיבדק מבחינת איכות ותקינות, כך שרק חומרי הגלם הטובים ביותר יכנסו למסעדה. ברגע שהמזון התקבל, הוא חייב להיות מאוחסן כראוי (קפוא, מקורר או יבש) על מנת לשמור על איכות גבוהה ולמקסם את חיי המדף. שימוש במוצרים כגון מקרר שוכב, מקרר ויטרינה, מקרר מעדניה ועוד.

3. עקביות – למרות העבודה הקשה אשר נדרשת בבקרת איכות, מספיקה תקלה אחת במזון אשר עלולה לבוא לידי ביטוי בתלונות לקוחות, בכדי שהמסעדה או המוצר יוחרם על ידי הלקוחות. לכן, חשוב שצוות הבקרה ימדוד ויבדוק כראוי את כל מנות המזון, באופן עיקבי וללא פשרה.

טיפים עבור בקרת איכות מזון – תנאי העבודה עם מזון

מעבר לעובדה כי המזון חייב להיות תקין וראוי למאכל, על העובדים איתו לשמור ולהקפיד על מספר נהלים בסיסיים בכדי לשמור על רמת הניקיון הנדרש. כחלק מנהלים אלה, על העובדים להקפיד על ניקיון אישי, ניקיון משטחי העבודה, ניקיון חומרי הגלם וניקיון כללי של אורי ההגשה והאוכל.

נהלים אלה, למעשה מפרטים את כללי שטיפת הידיים, כיסוי שיער הראש והידיים (באמצעות כפפות חד פעמיות וכיסוי ראש). כמו כן על העובדים להקפיד על משטח עבודה נקי ומסודר, גם במהלך העבודה עם חומרי גלם רבים. אין לערבב חומרי גלם שונים על משטח אחד כמו למשל בשר וירקות, בכדי להימנע מהעברת זיהומים ממוצר למוצר. כמו כן, יש להקפיד על סמרטוטים חד פעמיים, ניקיון המכונות (אם קיימות), ניקיון הסכינים וכל מכשיר אחר נדרש.

תוכן עניינים
לקבלת ייעוץ ללא עלות
השאירו פרטים בטופס
דילוג לתוכן