כל עסק ובפרט כאלה שעוסקים במכירה ושווק, צריך להקדיש תשומת לב רבה לעיצוב החנות ולבצע מידוף ותצוגה לחנויות. עיצוב החנות לא כולל רק עיצוב אדריכלי או השקעה בסיסת הכניסה או הקופות. לא פחות מכך, חשוב לבחור גם מתקני תצוגה לחנויות ופתרונות מידוף אחרים, שיהוו שילוב מנצח של מראה ותכליתיות. לפני שנרחיב עוד על החשיבות שבבחירה באמצעי התצוגה והמדפים הנכונים ביותר, חשוב להתחיל בבחירה הנכונה בספק הנכון. ספקים איכותיים אינם רק כאלה שמייצרים או מייבאים מגוון רחב של פתרונות. ספק איכותי נמדד לא פחות מכך גם ביכולת שלו לספק ייעוץ ללקוח שזקוק לכך, וכזה שיכול להתאים לכל חנות או נקודת מכירה את הפתרון הטוב ביותר, בהתאם לאופי החנות, מיקומה, תחום התמחותה וכן הלאה.

מידוף ותצוגה לחנויות – ניצול מקום

כאשר מתחילים את התהליך של בחירת מדפים לחנויות חשוב לזכור עד כמה שטח הוא דבר יקר. לא משנה אם מדובר על חנות גדולה או קטנה, חנות שנמצאת בבעלות פרטית או כזאת שמושכרת מבעליה, חשוב לנצל נכון את השטח היקר. במידה רבה, בחירה במדפים הנכונים ובפתרונות התצוגה האיכותיים, תצליח למקסם את הניצול הנכון של שטח החנות. חשוב להבין שמקסום השטח אין משמעותו רק העמסה של מוצרים רבים ככל שניתן על גבי המדף. צריך להתאים את האיזון הנכון בין מספר המוצרים ומגוון המותגים שמוצגים וזמינים ללקוח לבין הימנעות מתחושה של עומס יתר שיוצר בלבלול ולעיתים גם לחץ בקרב הלקוח.

שיפור חוויית לקוח

מדפי איכות ותצוגה ברמה גבוהה יועלו לא רק לניצול טוב יותר של שטח החנות. במידה רבה, אמצעי תצוגה איכותיים, שמוצבים בצורה נכונה, ישפיעו על החוויה של הלקוח בזמן הרכישה ולעיתים גם תסייע באופן מובהק ומשמעותי בשיפור הפדיון לאורך זמן. באמצעות מידוף נכון ניתן להפנות את תשומת ליבו של הלקוח למוצרים מסוימים, למותגי הבית, להצעות חדשות, למוצרים חדישים. ארגון נכון, שיספק סביבת קניה איכותית, מסודרת, יפה ונעימה לעין, יאפשר ללקוחות לא רק להגיע אלא גם להישאר זמן רב בחנות, להסתובב, לבחון את התצוגה ולבסוף – לרכוש.

מידוף ותצוגה לחנויות – דרושה התאמה 

שלל אמצעי התצוגה והמידוף שקיימים בשוק מחייבים תשומת לב רבה בתהליך הבחירה. באופן טבעי, מדפים שמתאימים לסופר מרקט, יהיו שונים בתכלית באלו שימוקמו בחנות לנעליים. באותו אופן, פתרונות התצוגה של חנות בגדים יוקרתית, של מגוון המותגים מהעולם, יהיו שונים מאלו שיתאימו לחנות שכונתית, במחירים עממיים. כאשר בוחרים אמצעי מידוף ותצוגה צריך לשים לב בין היתר לחומר הגלם. ישנם אמצעים עשויי פלסטיק, עץ, מתכת, זכוכית. כל חומר גלם או שילוב טומנים בחובם יתרונות שמתאימים לחנויות שונות ולסביבת מכירה שונה. במקביל, בתהליך התאמת המידוף צריך לשים לב גם לנושאים נוספים כגון:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן