מד טמפרטורה הנמצא במקרר חלבייה או מקרר מעדניה יכול לעשות פלאים בשמירת טריות המזון לאורך זמן. במאמר זה נציג עובדות על בטיחות.

אחד האמצעים הטובים ביותר בכדי לשמור על בריאות הלקוחות הוא המקרר והמקפיא השוכב. למעשה, בטמפרטורת החדר, מספר החיידקים הגורמים למחלות השונות והזיהומים עלולים להיות מוכפלים כל 20 דקות. קירור המזונות לטמפרטורה הנכונה הוא אחד הדרכים הטובות ביותר בכדי להאט את צמיחת החיידקים. בכדי להבטיח שהמקרר עושה את העבודה שלו ומשיג את מטרתו, חשוב לשמור על הטמפרטורה שלו פחות מ-4 מעלות צלזיוס. במקפיא השוכב, לעומת זאת, הטמפרטורה חייבת להיות לפחות 0. באמצעות מד טמפרטורה המבקרים ושולטים בטמפרטורה, עבודת הניהול והשליטה עשויה להיות קלה ובטוחה יותר.

עובדות על בטיחות – שמירה על מזון בטוח

בנוסף לשמירה על הטמפרטורה, יש לנקוט בצעדים נוספים בכדי לוודא שהמזון בקירור יישאר בטוח ככל האפשר, כמו למשל אין להעמיס אותו יתר על המידה. כמו כן, בכדי לסייע להפחית את צמיחת החיידקים (ליסטריה ( אשר עלולים לגדול בטמפרטורות קירור, יש להיזהר מנוזלים שנשפכו או טיפטפו בתוך המקררים, במיוחד מהפשרת בשרים. ניגוב מיידי של נוזלים אלה יסייעו למנוע "זיהום צולב," שבו חיידקים מתפשטים ממזון אחד למשנהו. יש לבדוק את תאריכי התפוגה על מוצרי המזון, כאשר הכלל הפשוט הוא שבמקרה של ספק, יש לזרוק את המוצר, מחשש לזיהום, גם אם תאריך התפוגה עדיין לא פג. ככלל, יש לנקות את פנים המקרר לעתים קרובות, בין אם המדובר על מקרר מעדניה או חלביה.

קירור המזון וטריותו

כל רכישת מזון לעסק חייב למצוא את דרכו למקרר או לאותו מקפיא תעשייתי באופן מידי ומהיר ככל האפשר. השארת מזון מכל סוג שהוא מחוץ למקרר מאפשר לחיידקים להתרבות במהירות, כך שישנו סיכון גבוה למחלות זיהומיות אפידמיות. לעולם אסור לאפשר לבשר חי, עוף, דגים וביצים, להיות בטמפרטורת החדר למשך יותר משעתיים; המגבלה היא שעה אחת אם טמפרטורת החדר היא עד 30 מעלות צלזיוס. כמו כן, יש לזכור כי משאית ההובלה עלולה אף היא לתרום לחום המזונות, ויש לדאוג אף ביתר חומרה כאשר ההובלה לא נעשתה בתנאי קירור נאותים. מכיוון שחיידקים יכולים להתרבות במהירות רבה במזון לא מקורר, לא יהיה זה בטוח לאפשר הפשרת מזון בטמפרטורת החדר. אם המזון נותר לא מקורר, מספר אורגניזמים עלולים לייצר רעלים שישרדו את תהליך הבישול גם אם האוכל מבושל לטמפרטורות שהורגות את החיידקים עצמם. לכן, כדאי להזכיר ללקוחות כי ישנן שלוש דרכים להפשרה בטוחה: במקרר, במים קרים ובמיקרוגל. אם מפשירים את המזון במים קרים, יש להחליף את המים כל חצי שעה בכדי לוודא שהם נשארים קרים. מזונות מופשרים במיקרוגל חייבים להיות מבושלים מיד לאחר ההפשרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן