איזה ציוד נדרש למטבח בעסק?

כבר אמרו חכמים ש"אנשים הם תוצר של הסביבה שלהם", ואין ספק שאמירה זו חלה גם על עובדים ועל סביבת העבודה שלהם. לפיכך, מטבח מצויד כהלכה במשרד יכול להפוך את העובדים למאושרים ולפוריים יותר. באופן כללי, כשמדברים על מטבח בעסק הציוד הנדרש כולל, בין השאר, מכונת קפה ו/או מכונת אספרסו, מקרר בגודל מתאים למספר העובדים, מיקרו, טוסטר, מכונת שתיה (מתקן מים חמים וקרים) וחלל ישיבה שבו שולחן וכסאות. הזמנים שבהם העובדים בעסק שלכם יוצאים להפסקות לארוחת בוקר ו/או צהריים, תלויים בתרבות הארגונית (יש מקומות שבהם הפסקת ארוחת הצהריים היא הזדמנות חברתית חשובה, ובאחרים מדובר רק על הפסקת צהריים מהירה שנמשכת כעשר דקות בלבד), במספר העובדים בעסק, בנהלי החבריה ובמשאביה. רוב העסקים מספקים לעובדים לפחות מטבח עם מקרר, תנור מיקרו וקומקום או מכונת שתיה, או לחילופין, מכונות אוטומטיות לסנדוויצ'ים וקפה. אבל, מעבר למספר מסוים של עובדים, או כאשר מקום העבודה הוא מבודד ורחוק ממרכז קניות כלשהו – אפשר לחשוב על הקמת מזנון (קנטינה) לעובדים בעסק. מבחינה הגיונית, ככול שהחברה גדולה יותר, כך יש סבירות גדולה יותר להקמת קנטינה לצוות העובדים באתר העסק. לפעמים, הבקשה לארגון של מטבח בתוך המשרד או העסק יכולה לבוא מהעובדים עצמם, בשל אופי עבודתם (למשל עבודה במשמרות או הפסקות אוכל בשעות לא שגרתיות).

ציוד נדרש למטבח בעסק – מטבח בעסק כמקדם יעילות בעבודה

הקמת מטבח מסודר בעסק, או מזנון לעובדים, עוזרת לקידום התרבות הארגונית. כשיש מטבח מקומי העובדים לא צריכים ללכת רחוק מדי כדי לאכול או לשתות והם לא מבזבזים זמן יקר. הפסקת אוכל או הפסקת קפה בחלל ייעודי נעים מחזקת את ההיגיינה במשרדים (אין יותר פירורים או קפה שנשפך סביב שולחן העבודה). מטבח מסודר גם מעודד תחושה של קהילה בקרב צוות העובדים. ארגון שמספק מזון חם ובריא במקום העבודה תורם לבריאות ולרווחת העובדים ומקדם יעילות בעבודה.

השקעה נדרשת למטבח בעסק

ההשקעה הראשונית של החברה תהיה גבוהה למדי כיוון שהעסק צריך לספק:

– חלל נאה – אזור הכנת הארוחה במטבח ואזור ישיבה ואכילה.

– ציוד מטבח שכולל פריטים מקצועיים כמו: ציוד לאחסון מזון, תנור, כיריים, כלי בישול, כלי אוכל וכו'.

– ציוד מתאים לפינת האוכל ותאורה הולמת.

ציוד נדרש למטבח בעסק – הקמת מזנון (קנטינה) בעסק

בחברה שבה העובדים לא מביאים אוכל מהבית אלא נהנים משירותי הזנה במקום העבודה עצמו, נדרש צוות מוסמך בעל הכשרה מתאימה שיטפל בכול מה שקשור להיגיינת מזון, בריאות ובטיחות, כיבוי אש, ניקיון וטיפול בפסולת. במידה שהחברה גדולה ומעסיקה עובדים רבים יש צורך לרכוש ציוד תעשייתי כגון מקרר תעשייתי, מקפיא שוכב ועוד. בנוסף, החברה צריכה לדאוג באופן שוטף לחומרי גלם להכנת הארוחות, למחירי מזנון אטרקטיביים (כאשר הארוחה היא על חשבון העובד) ולתפריט מפתה שיבטיח זרם קבוע של עובדים בכול ימות השבוע ויפחית את בזבוז הזמן והמזון. יש לתת את הדעת גם על סוג התפריט, במטרה לענות על דרישות הטעם והתזונה של כול העובדים, כולל עובדים דתיים או צמחוניים. לפני שמקימים מזנון במקום העבודה, כדאי לבדוק כמה עובדים או לקוחות פוטנציאליים מעוניינים לאכול במזנון, ואם מספר זה אכן מספיק כדי להפוך את הפרויקט למשמעותי וכדאי. שעות הפתיחה צריכות להיקבע גם הן בהתאם לצרכים וללוח הזמנים של העובדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן