על פי חוק רישוי עסקים למסעדות והקשר לזכיינות מחויבים עסקים שונים, מכל ענפי המשק, לעמוד בתנאים מחמירים וחיוניים כדי לפעול. אמנם ישנם סוגים מסוימים של עסקים שאינם מחויבים להוציא היתרים, אולם לעומתם ישנם כאלה שצריכים לעמוד בתקנות מחמירות במיוחד, שכן במהלך פעולתם הם משרתים קהל רב של לקוחות פעילים. מסעדות ובתי קפה, למשל, שרבים מהם פועלים בזכיינות, צריכים לעמוד בכל התנאים המקובלים בכדי לפועל בהתאם לחקיקה הארצית ולתקנות העירוניות. למרות שבזכיינות מקבל הזכיין סיוע רב שמתבטא למשל במסע פרסום מן המוכן, מנגנון מחירים יודע מראש ואפילו קהל לקוחות שמכיר את המותג, גם כאן אי אפשר לוותר על רישוי עסקים למסעדות.

מדוע רישוי?

תהליך של הוצאות רישיון עסק, בפרט לבתי אוכל, מסעדות ובתי קפה, איננו דבר פשוט. תוך כדי התהליך יש לפעול מול גורמים הנדסיים בעירייה ומחלקת רישוי עסקים, מול מכבי האש, משרד הבריאות ועוד. למרות שהוצאת הרישוי לוקחת זמן ולעיתים גם עולה כסף, יש סיבות רבות וטובות לכך שהדבר נחוץ. דבר זה נכון, אגב, גם עבור בעל העסק, גם עבור הציבור הרחב וגם עבור הלקוחות הנאמנים.

ראשית, רישוי נדרש בשל העובדה הפשוטה שכך אומר החוק. מי שלא מקפיד על התהליך עשוי לשלם על כך ביוקר ואף להסתכן בסגירה של העסק לאלתר.
שנית, רישוי נדרש כדי לשמור על בריאות הציבור ועל שלומו ושלום הסביבה. בין היתר הדבר מבוצע באמצעות עמידה בתקנות כיבוי אש, שמירה על מזון בהתאם לכללים, קיום מטבח תקני וכיוצא באלה. קל להבין שקלקול מזון תוך כדי הכנתו או אחסונו יפגע בציבור וכך גם אי קיום אמצעי כיבוי או נידוף עשן במקרה של שריפה בשל שמן בוער.
שלישית, רישוי חשוב לטובת שגשוג העסק. רישוי מהווה ראיה לכך שיש "בעל בית" שדואג ושומר על בית הקפה או המסעדה, שמנוע אסון אפשרי ומגן על הלקוח. כאשר לקוח יודע שבית הקפה האהוב עליו פועל תחת רישיון, הדבר מקנה תוספת של איכות ושביעות רצון.

רישוי עסקים למסעדות והקשר לזכיינות – רישוי וזכיינות

אחרי שראינו מדוע הוצאת רישיון עסק היא דבר חשוב לגורמים רבים, נוסיף רובד נוסף לקשר שבין רישוי וזכיינות. לבד מההקפדה של הרשויות על הפעלת עסקים ברישיון, זכיינות מסעדות ובתי קפה פועלת תחת פיקוח נוסף. מכיוון שכל זכיין של מסעדה או בית קפה פועל תחת כללים ברורים ותקנות איכות שקובעת רשת שהיא לרוב מותג בפני עצמו, יש לכך זכויות וגם חובות נלוות. בתחום הרישוי, אף רשת שמכבדת את עצמה לא תסכים לעבודתו של זכיין ללא רישוי מתאים. זכיין כזה ישפיע לרעה על כל מחזור העסקים של סניפים אחרים והוא עלול לפגוע קשה במוניטין של הרשת כולה. לכן, במיוחד בזכיינות, דרך עסקית שמספקת מעטפת של הגנה וביטחון לכל עסק חדש, רישוי העסקים לא יכול להיות דבר של מה בכך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן